الأربعاء، 27 أبريل، 2016

Jihad - Does Islam Preach Violence?

الدليل المصور الموجز لفهم الإسلام - عربي - إبراهيم أبو حرب

Petit guide illustré pour comprendre l’Islam - Arabe - Ibrahim Abu Harb

PEACETV : A CALL TOWARDS ISLAM: PROPHET MOHAMMED(PBUH) IN WORLD'S RELIGIOUS SCRIPTURES

Fall in Love with the Real Thing

Ibn Kathir on evidence the Prophet Al-Khidr is no longer alive

الحياء من الله يحجمك عن المعصية ـ الشيخ صالح المغامسي

THE GREATNESS OF SAYING LA ILAHA ILLA ALLAH (PART 2 OF 2)

Kenneth L. Jenkins, Minister and Elder of Pentecostal Church, USA (part 1 of 3) - The Religion of Islam

Faith In Everything That The Messenger Informed Of – Imaam Ibn Qudaamah Al-Maqdisee

Now you can join TheDeenShow on

#مشاري_راشد_العفاسي تلاوة مؤثرة لسورة فصلت1427 هـ وبكاء المصلين

تحفيظ القرآن الكريم - Tahfiz - تطبيقات Android على Google Play

Be Proud to Be Muslim - Shady Al-Suleiman

তিনি আপনার সন্তান ধারণ করছেন। মুফতি মেঙ্ক।


Muslim Speakers In Bangla
9 ساعة
তিনি আপনার সন্তান ধারণ করছেন। মুফতি মেঙ্ক।
বেশির ভাগ পুরুষই মহিলাদের গর্ভবতী হওয়া এবং সন্তান গর্ভে ধারণ করার ব্যপারটি অনুধাবনই করতে পারে না, তারা বুঝেই না সেই সময় মহিলাদেরকে কি পরিস্থিতির মধ্য দিয়ে যেতে হয় আপনার সন্তান ধারন করার জন্য। অনেক পুরুষ তো আবার সন্তান জন্মদানের পর তাদের স্ত্রীদের থেকে দূরেও সরে যায়। কেন? কারণ সে এখন আগের থেকে একটু মোটা হতে গেছে, তার পেটে হয়তো কিছু চর্বি জমা হয়েছে। তার পেটে হয়তো কিছু স্ট্রেচমার্ক ও পড়ে গেছে, হয়তো সে আবার আগের মত সুন্দর ছিপছিপে গড়নেও আর ফিরে আসবে না। এরকম ঘটনা ঘটছে, তো যেটা হচ্ছে যে অনেক পুরুষই, তাদের প্রথম অথবা দ্বিতীয় সন্তান হবার পর, তাদের চোখ তখন এদিক ওদিক তাকানো শুরু করে, তারা বলা শুরু করে, ওহ, দেখ দেখ, এই মহিলাটা তো খুব সুন্দর। কেন? ভাই কেন? আপনারা নিজেদের স্ত্রীদের অনুভূতির সাথে খেলছেন? ইসলামে অন্য মহিলাদের প্রশংসা করা হারাম, স্ত্রী উপস্থিত থাকা অবস্থায় তো নয়ই। কেন আপনি অন্য মহিলার প্রশংসা করবেন? কেন? বিশেষত তাদের শারীরিক গড়ন নিয়ে? আমাদের তো ওই দিকে তাকানোরই কথা নয়। ভেবে দেখুন, যাকে আপনি বিয়ে করেছেন, সেও এক সময় বেশ আকর্ষনীয় ছিল, আপনিই তাকে গর্ভবতী করিয়েছেন। সত্যিই, এবং সে আপনার সন্তানই ধারণ করেছে, এবং তা ধারণ করার পর আপনিই অন্য মহিলাদের প্রশংসা করা শুরু করেছেন যে আহা তারা কি সুন্দর। আল্লাহ আমাদের মাফ করুক, এই বিষয়গুলো নিয়ে আমাদের কথা বলতে হবে, কারণ অনেক মানুষই এগুলো জানে না, অনেক মানুষই জানে না যে শরিয়ার বিধানে এই বিষয়গুলো সবগুলোই আলোচনা করা হয়েছে, আপনার স্ত্রী সন্তান ধারণ করেছে শুধু এই কারণে আপনি আপনার স্ত্রীর প্রতি আগ্রহ হারাতে পারেন না।
আপনি কি জানেন একজন গর্ভবতী মহিলার মর্যাদা কতটুকু? এবং যে সন্তান জন্ম দিয়েছে তার মর্যাদা কতটুকু? শরিয়াতে এই মর্যাদার বিষয়ে অনেক কিছু বলা হয়েছে, আমি শুধু তার মাঝে একটাই বলবো। তিনি যদি সন্তান গর্ভধারনকালীন বা জন্মদানের সময় মারা যান তাহলে তিনি জান্নাতবাসী হবেন কোন হিসাব ছাড়াই, তার কাজের কোন হিসাব ছাড়াই তাকে মাফ করা হবে। সবুজ গালিচা দিয়ে জান্নাতে দাখিল করা হবে সরাসরি। ভাবুন আল্লাহ কোন মহিলাকে বলছেন বাচ্চা জন্মদানের কষ্ট সহ্য করার কারণে তোমার মর্যাদা আমি এতো বড়িয়ে দিয়েছি যে তুমি যদি এ অবস্থায় মারা যাও, তুমি সরাসরি জান্নাতে যাবে। সেখানে আমরা পুরুষরা ভাবছি গর্ভধারণ করা একটা অপরাধ ওই মহিলার, কারণ সে দেখতে অনাকর্ষণীয় হয়ে গিয়েছে। আমি এই কথাটা আবারো বলছি কারণ অনেক ঘরেই এই ঘটনা ঘটছে এবং তা ঘটছে নীরবে।

Daily Hadith | Warning against Breaking Kinship

Darussalam Publishers & Distributors
Daily Hadith | Warning against Breaking Kinship
عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، أَنَّ مُحَمَّدَ بْنَ جُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ، قَالَ إِنَّ جُبَيْرَ بْنَ مُطْعِمٍ أَخْبَرَهُ أَنَّهُ، سَمِعَ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ: لاَ يَدْخُلُ الْجَنَّةَ قَاطِعٌ
Narrated Jubair bin Mut`im: That he heard the Prophet ﷺ saying: “The person who severs (breaks) the bond of kinship will not enter Paradise.”
جبیر بن مطعم سے روایت ہے کہ میں نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو فرماتے ہوئے سنا کہ قطع رحمی کرنے والا جنت میں داخل نہ ہوگا۔
[Sahih Al-Bukhari, Book of Good Manners (Al-Adab), Hadith: 5984]
Chapter: The sin of Al-Qati’

Les clés du bonheur suivi du poème le cheminement vers Allah - Français - Abderrahmân Ibn Nasser As-Saadî

The Lost Religion of Jesus (Episode 15th)

آخر الأخبار

The Lost Religion of Jesus (Episode 15th)
Title:Refutation of The Original Sin (Part 2)
https://www.youtube.com/watch?v=5fN1o8FyJ6E Youtube
http://www.karimabuzaid.com/index.php/listen/842 MP3
Theme: Similarity between the doctrine of the Original Sin and The Sect of Jabriyyah
The followers of this sect say, " Every action is done under Allah's compulsion. Man is doomed to his qadar, so no one is responsible for the sins he commits."
“…No person earns any (sin) except against himself (only), and no bearer of burdens shall bear the burden of another…” (Quran 6:164)
“The fathers shall not be put to death for the children, neither shall the children be put to death for the fathers: every man shall be put to death for his own sin.” (Deuteronomy 24:16)
None can reject that in these two verses, the first from the Quran and the second from the Bible, is an allusion to the same meaning: that the Just God will never punish people for the sins of others.
The Pauline Christianity alleges that God created humans to live eternally in Heaven, and that when Adam ate from the tree from which he had been forbidden, God punished him through death and banishment from Heaven. They further assert that as death was inherited by his progeny, so too was the sin of their father, which was a permanent stain on the hearts of humanity, never to be removed except through a sacrifice so great that it would oblige God to forgive humanity.
This sacrifice would be nothing other than the sacrifice of God himself, incarnate in His “son” Jesus. Therefore Christianity deems all of humanity as damned to Hell for the sin of Adam from which they could never be cleansed, except through the belief that God became incarnate and died for Adam’s sin, ritualized as Baptism, through which Christians are ‘born again’ into the world, but this time free of sin. So we see that the theory of ‘Original Sin’ forms the basis of various Christian beliefs, from the crucifixion of Jesus to the concept of salvation and savior from Hell. It forms the very basis for the mission of Jesus himself.
So the questions arise, is humanity guilty for the sin which Adam committed by eating from the tree he was forbidden? Must we all repent from that great sin? In what way is one to repent? And if so, what is the fate of those who did not?
Islam strictly promotes the notion that the punishment of sins will only be faced by those who commit them. Sin is not a hereditary trait or ‘stain’ passed to one’s progeny one generation to another. All people will be accountable to what only they themselves did in this life. Therefore, even though the Quran mentions the sin of Adam and how he was banished from the Garden, it places no responsibility on the shoulders of his progeny. None of the Prophets before Jesus were known to have preached this concept, nor were any other beliefs or rituals based upon this belief. Rather, salvation from Hell and attainment of Paradise was achieved through the belief in One God and obedience to His commandments, a message preached by all Prophets, including Muhammad, may the mercy and blessings of God be upon him, as well.
Title: Refutations the Original Sin (Part 2) Theme: Similarity between the doctrine of the Original Sin and The Sect of Jabriyyah The followers of this…

My Mercy Prevails Over My Wrath - English

American Muslim memorizes the entire Quran and clears up Major Misconceptions about ISLAM


The Deen Show
4 ساعة
American Muslim memorizes the entire Quran and clears up Major Misconceptions about ISLAM
For more videos like this hit subscribe http://bit.ly/1CtXGai